Celem reklamy telewizyjnej jest przede wszystkim przekazać odbiorcy informacje o produkcie i nakłonić go do jego zakupu. Z pozoru wydaję się, że jest to zwykły, niezagrażający niczemu proces, a jednak jak pokazują rozliczne badania, wiele reklam negatywnie wpływa na życie i działanie ludzi. Marketing rządzi się swoimi prawami, reklamy szokują, budzą kontrowersje, wywołują publiczną debatę, co zdecydowanie nie sprzyja ich pozytywnej opinii, jednak w efekcie cała kampania nabiera rozgłosu, a sprzedaż wzrasta. Reklamodawca odnosi sukces, a klient? Często zdarza się, że zostaje on wprowadzony w błąd, bo zachwalane w reklamie walory produktu okazują się być w rzeczywistości namiastką „reklamowego cudu”. Kolejnym zagrożeniem, jakie czyha na potencjalnego konsumenta jest manipulacja ze strony reklamy, jej celem jest to, aby klient kupił produkt, nawet jeśli go nie potrzebuje. Niektóre reklamy mogą wywołać negatywne zachowania, na przykład przemoc, dyskryminację lub agresję, dlatego należy uważać na to, co oglądamy.

Obecnie dzięki Internetowi możliwe jest wiele rzeczy. Możemy nie wychodząc z domu zrobić zakupy, obejrzeć ulubiony film czy serial czy też rozmawiać ze znajomymi i dzielić się z nimi zdjęciami i przeżyciami. Internet jest również narzędziem dla przedsiębiorców i różnych form, które korzystają z zalet jakie daje im reklama w Internecie. Przede wszystkim taka reklama jest sporo tańsza od innych, na przykład w telewizji, radiu czy gazecie, w której trzeba wykupić miejsce, a reklama pojawia się tylko w kilku numerach. Internet daje pod tym względem nieograniczone możliwości, można przecież dać reklamę na stronę w postaci banera, można dać ogłoszenie lub wykorzystać inne możliwości. Firma może się również znaleźć w katalogu firm, w którym klienci będą mogli ją znaleźć. Reklama w Internecie ma również tą zaletę, że dociera do bardzo wielu osób, a im szerszy krąg odbiorców produktów danej branży tym łatwiej się zareklamować. Codziennie miliony ludzi przeglądają strony internetowe, a reklama umieszczona na stronie czy też dobrze wypozycjonowana strona w wyszukiwarce zapewnią sukces.

Internet jest coraz powszechniejszym medium, z którego korzystamy do wyszukiwania informacji, kontaktu z innymi osobami czy korzystania z rozrywki. Internet jest również coraz powszechniej wykorzystywany jako miejsce do zamieszczania reklam. Jest to sposób na reklamę dla firm czy osób prywatnych zajmujących się najróżniejszymi dziedzinami. Dla firm reklama w Internecie jest sposobem na ściągnięcie sporej liczby klientów, mają możliwość wykupienia banneru na stronie internetowej, na przykład takiej, która jest związana z branżą, którą zajmuje się dana firma. Małe firmy i osoby wykonujące jakieś usługi mają szansę zaistnieć dzięki internetowi. Ogłoszenia, które można dodać na licznych stronach są najczęściej darmowe, a szansa na to, że znaczy je wiele osób jest bardzo duża. Dla dużych i małych firm jest ważnych kilka zalet Internetu. Pierwszą z nich jest to, że ogłoszenie czy reklama w nim zamieszczone z pewnością dotrą do sporej liczby odbiorców, co może sprawić, że liczba klientów się powiększy. Reklama w Internecie jest bardzo tania, nie ma tutaj ograniczeń pod względem wielkości czy długości. Sposobów i miejsc gdzie można umieścić reklamę lub ogłoszenie jest bardzo wiele przez co możliwości są właściwie nieograniczone.

W erze tak szybkiego przepływu informacji docierają one do nas w mgnieniu oka, chwile po zaistniałym lub na długo przed planowanym wydarzeniem, żyje nim cały świat. Nic dziwnego, wiadomości docierają do nas poprzez prasę, telewizję, radio i Internet, które towarzyszą nam na co dzień w pracy, domu i szkole. Każdy może wybrać interesujące go informacje, a możliwe jest to dzięki podziałom tematycznym wiadomości napływających z kraju i zagranicy. Wiele gazet oferuje specjalne tematyczne dodatki, na przykład sportowy, strony internetowe mają podział według interesujących poszczególnych internautów tematów- wiadomości kulturalne, gospodarcze, polityczne, sportowe, plotkarskie i wiele innych. W telewizji powstają tematyczne kanały, podobnie dzieje się w stacjach radiowych. Zainteresowanych lokalnymi wiadomościami również nie brakuje, dlatego powstają również lokalne rozgłośnie radiowe oraz lokalne gazety, które na bieżąco dostarczają zainteresowanym informacji o najbliższym otoczeniu. Każdy może znaleźć wiadomości odpowiadające jego oczekiwaniom.

marketingAby odnieść sukces w dzisiejszym świecie nie wystarczy tylko dobrej jakości, tani i atrakcyjny produkt lub usługa, potrzebna jest jeszcze dobra reklama. To od niej e dużej mierze zależy sukces sprzedaży, ilość klientów oraz popularność reklamowanej rzeczy. Istnieje wiele sposobów reklamowania produktów i usług, od tańszych do bardzo drogich, na które mogą sobie pozwolić tylko światowi liderzy i największe firmy. Jednak działalność na rynku międzynarodowym zobowiązuje do ogromnych nakładów na marketing i reklamę, natomiast mniejsze lokalne przedsiębiorstwa mogą skupić na promocji swoich produktów w swoim najbliższym otoczeniu, nie ponosząc tak wielkich nakładów, a odnosząc pożądany efekt. Wiele organizacji tworzy w tym celu własne wewnątrzfirmowe działy zajmujące się marketingiem lub zleca te działania zewnętrznym firmom, które dbają między innymi o dobrą reklamę i wzrost sprzedaży. Jest ona dźwignią handlu, ponieważ skuteczna i chwytliwa reklama zapewnia ciągłą, a nawet wzrastającą sprzedaż, a co za tym idzie większe zyski.

Media są wykorzystywane w coraz szerszym zakresie, mają coraz więcej funkcji i dają większe możliwości. Jest wiele przykładów zmian, które zaszły w mediach, a których celem jest ułatwienie nam życia. Jednym z przykładów jak zmieniły się media jest telewizja. Kiedyś mieliśmy do wyboru mniej kanałów, na których leciały te same, znane nam od lat filmy, dzisiaj wystarczy włączyć wypożyczalnię multimedialną i wybrać film spośród najnowszych tytułów, które niedawno weszły do kin, a to wszystko bez konieczności wychodzenia i szukania filmu w tradycyjnej wypożyczalni. To, że media się wciąż zmieniają udowadnia również możliwość uruchomienia gier za pomocą telewizji i urządzenia, które pozwala nam na interaktywną grę, na przykład trzymając w ręku rakietę tenisową możemy grać na ekranie. Internet to również przykład jak zmieniają się media. Kiedyś Internet służył do przeglądania stroni wysyłania wiadomości elektronicznych. Obecnie jest medium, które z powodzeniem może zastąpić wszystkie inne. W Internecie możemy wyszukiwać informacje i wiadomości z ostatniej chwili, korzystać z rozrywki, a więc gier i filmów, możemy również kontaktować się z innymi z użyciem kamery dzięki czemu czujemy się tak, jakbyśmy byli obok nich.

seo_3Codziennie miliony ludzi korzystają z możliwości Internetu, jedni wykorzystują tylko jego podstawowe właściwości znane od lat, a niektórzy korzystają ze wszystkich opcji, które daje internet. Internet na początku służył wyłącznie do kontaktów z innymi osobami oraz do przeglądania stron internetowych, na przestrzeni lat zyskał nowe możliwości, jak na przykład możliwość zamieszczania reklam i ogłoszeń. Reklamy w Internecie są jednym z najlepszych narzędzi marketingowych jakie są dzisiaj wykorzystywane. Przede wszystkim ma ona wiele zalet, reklama taka dociera jednocześnie do bardzo wielu osób, które codziennie poszukują informacji w Internecie czy przeglądają ulubione strony internetowe. Reklama taka jest również stosunkowo tania, a jeśli firma posiada stronę internetową to w reklamie może znaleźć się do niej link. Reklama w Internecie może być animowana, a więc za jednym razem przekazuje więcej informacji, może być również różnych formatów, na przykład może być rozwijana, dzięki czemu nie zajmuje wiele miejsca na stronie.

Jak wiadomo, ludziom pewne rzeczy towarzyszą niemal każdego dnia. Kiedyś człowiekowi towarzyszył na przykład pies. Dziś sytuacja się zmieniła, bo ludziom najczęściej towarzyszą reklamy. W końcu są one właściwie wszędzie. Włączając pierwszy lepszy kanał w telewizji, reklama pojawi się niemal od razu. To samo dzieje się w przypadku gazet, w internecie. Nawet jadąc autem nie możemy mieć chwili spokoju, ponieważ ciągle atakują nas ogromnej wielkości bilboardy. Każdy człowiek wie, że ostatnią rzeczą, jaką może się spodziewać po reklamie jest uczciwość. Wydawałoby się więc, że ludzie nie będą się łapać na wszystkie piękne słowa i chwyty marketingowe. Jednak wcale tak nie jest. Wystarczy jedno magiczne słowo, jakim jest promocja, by ludzi zaczęli się wręcz zabijać o jakiś produkt. To czy jest im on do szczęścia potrzebny jest tak naprawdę kwestią marginalną i drugorzędną. Najważniejsze bowiem jest to, że zapłaciliśmy za niego bardzo mało pieniędzy. Co z tego, że będzie to stało w kącie albo zostanie wyrzucone.

wywiadNajstarszym i zarazem pierwszym środkiem masowego przekazu była i jest aż do tej pory gazeta. Gazeta była znana już dwa tysiące lat temu, pierwsza ukazała się w Chinach na dworze cesarskim, jednak popularność zyskała dopiero w dobie wielkich rewolucji przemysłowych. Słowo pisane cieszy się ogromną sławą po dzień dzisiejszy. A wiadomości prasowe są chętnie czytane przez wielu ludzi, mimo że konkurują z tymi podawanym w telewizji i Internecie. Media prasowe to całe zespoły dziennikarzy, którzy poszukują sensacji, sprawdzają fakty, wyruszają w dalekie zakątki, często pracują w ciężkich warunkach. Mają pasje, zacięcie do pracy i potrafią dobrze pisać. Prasa to bardzo tradycyjna forma przekazu medialnego, od lat niezmieniana i o znikomym zaawansowaniu technologicznym. Zmienia się szata graficzna pism, magazynów i gazet, styl pisania wielu dziennikarzy i autorów artykułów, jednak zawsze jest to plik papieru przesiąknięty wiadomościami ze świata i kraju. Mimo upływu lat, prasa nadal cieszy się popularności wśród odbiorców mass mediów.

Chociaż przyjęło się dostrzeganie w mediach samych złych i negatywnych wpływów na społeczeństwo to jeszcze oprócz tego mass media spełniają kilka pożytecznych i wręcz pożądanych przez całe społeczeństwo ról. Są genialnymi nośnikami informacji. Zaraz po wystąpieniu jakiegoś szczególnego wydarzenia na świecie bądź w kraju jesteśmy o tym informowani. W telewizji możemy obejrzeć relacje na żywo a w radiu posłuchać audycji na temat zaistniałej sytuacji. Oprócz funkcji informacyjnej możemy także na własne oczy zobaczyć inną funkcję mass mediów: korelacyjną, czyli po prostu jednoczenie społeczeństwa w obliczu tragedii czy też jakiejś spontanicznej akcji ratującej ludzkie życia. Często wyświetlane są także spoty, które mają nakłonić nas do przyjmowania danych postaw typu: zdrowe odżywianie się czy też czytanie dzieciom na dobranoc bądź po prostu nakłaniające nas do myślenia i hamujące negatywne i zagrażające naszemu zdrowiu i życiu przyzwyczajenia, czyli jazda pod wpływem alkoholu bądź panie papierosów.