Codziennie, odbierając pocztę, wyjmujemy ze skrzynki na listy wiele różnorodnych ulotek. Zaczynając od różnych restauracji i barów, poprzez sklepy i supermarkety aż po różnorodne usługi i firmy. Można to oceniać na dwa sposoby. Z jednej strony, mamy podane, niemalże na tacy, wszystkie potrzebne nam informacje. Wystarczy wyjąć je ze skrzynki i wiemy wszystko, co zjeść i gdzie i co załatwić. Niczego nie musimy samodzielnie poszukiwać, ani dowiadywać się, gdzie i co załatwić. Z drugiej jednak strony, nie jest tak dobrze. Ulotki przychodzą niemalże codziennie, w dużych ilościach. Nie potrzebujemy kilku, czy kilkunastu karteczek informujących nas o tym samym. Czujemy więc, że coś nie gra. Zaśmiecają nam skrzynki, klatki schodowe i wycieraczki. Do tego, nie bardzo jest to ekologiczne. W końcu papier, to drzewa, a drzewa to już ekologia. Jednakże wygoda, jaką mamy dzięki dostarczaniu nam ulotek i korzyści, jakie czerpią z tego za równo firmy reklamowe, jak i reklamujący się przedsiębiorcy są tak duże, że nikt z tej możliwości raczej nie zrezygnuje.