Reklama może przybierać różne formy, najczęściej spotykamy się z prezentowaniem oferty firmy, promocji czy nowego produktu, ale reklama to nie tylko to, to również pewna pozycja firmy, którą ta zajmuje. Miejscem gdzie jest to możliwe i jest stosowane przez coraz większą liczbę firm jest Internet. To właśnie tam reklama polega nie tylko na tym, by zamieścić na jakiejś stronie internetowej reklamę, ale również na tym by mieć odpowiednią pozycję wśród innych, obecnych w Internecie firm. Do tego służy pozycjonowanie, którego zalet wciąż jeszcze wiele firm nie odkryło. Reklama przez pozycjonowanie jest możliwa, ale na czym pozycjonowanie polega? Opiera się na tym, że przy użyciu odpowiednich słów kluczowych, za pomocą których użytkownicy wyszukują różnych strony internetowych, sprawić, że strona internetowa danej firmy znajdzie się jak najwyżej w wyszukiwarce po wpisaniu tych słów. W ten sposób można sprawić, że osoby szukające danej usługi czy danego produkty będą odwiedzali stronę konkretnej firmy, a co za tym idzie istnieje szansa na pozyskanie nowych klientów.