center Celem reklamy telewizyjnej jest przede wszystkim przekazać odbiorcy informacje o produkcie i nakłonić go do jego zakupu. Z pozoru wydaję się, że jest to zwykły, niezagrażający niczemu proces, a jednak jak pokazują rozliczne badania, wiele reklam negatywnie wpływa na życie i działanie ludzi. Marketing rządzi się swoimi prawami, reklamy szokują, budzą kontrowersje, wywołują publiczną debatę, co zdecydowanie nie sprzyja ich pozytywnej opinii, jednak w efekcie cała kampania nabiera rozgłosu, a sprzedaż wzrasta. Reklamodawca odnosi sukces, a klient? Często zdarza się, że zostaje on wprowadzony w błąd, bo zachwalane w reklamie walory produktu okazują się być w rzeczywistości namiastką „reklamowego cudu”. Kolejnym zagrożeniem, jakie czyha na potencjalnego konsumenta jest manipulacja ze strony reklamy, jej celem jest to, aby klient kupił produkt, nawet jeśli go nie potrzebuje. Niektóre reklamy mogą wywołać negatywne zachowania, na przykład przemoc, dyskryminację lub agresję, dlatego należy uważać na to, co oglądamy.