Reklama w dzisiejszym świecie to podstawa udanego biznesu, a marketing jest prężnie rozwijającą się dziedziną. Firmy i agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach, tworząc zabawne i śmieszne, kontrowersyjne, szokujące lub poruszające serca reklamy różnorodnych produktów i usług. Liczy się siła oddziaływania na klienta i wzrost sprzedaży, a nie rzetelna i prawdziwa informacja reklamowa. Dlatego coraz częściej spotykamy się z opinią, że dana rzecz jest po prostu przereklamowana, czyli szereg wychwalanych w spocie reklamowym zalet okazał się nieprawdą, a jakość nie odbiega od podobnych produktów. Reklama może wprowadzić odbiorcę w błąd i skusić do zakupu, który nie był wcale potrzebny, a do tego okazuje się także być nietrafionym, dlatego należy z rozsądkiem podchodzić do reklam promujących produkty i usługi, nie ufać im w stu procentach, aby uniknąć rozczarowań w przyszłości. Sztuką i wyzwaniem w dzisiejszym świecie jest stworzyć dobrą reklamę i jednocześnie nie przereklamować produktu lub usługi.