Zaufanie do dziennikarzy to podstawa sukcesu przede wszystkim w branży informacyjnej. Te stacje, które opierają się przede wszystkim na relacjonowaniu najważniejszych wydarzeń gospodarczych, politycznych, sportowych i kulturalnych kraju i ze świata, muszą być uważane za całkowicie obiektywne. A ponieważ na brzmienie jednego newsa niejednokrotnie pracuje cały zespół ludzi by ostatecznie wiadomość przeczytana została przez jednego, dużo ważniejsze jest dbanie o wizerunek tego prezentera. Ludzie nie zastanawiają się, że za kształt wiadomości odpowiada cała redakcja i dla nich to osoba będąca na ekranie telewizora musi być godna zaufana. Dlatego tak ważne w fachu dziennikarza telewizyjnego jest dbanie o to, z kim jest się widywanym i jak często. Wszelkie skojarzenia towarzyskie z elitami politycznymi czy przedstawicielami wielkiego biznesu mogą zostać odebrane jako zależność. A zależność od zewnętrznych grup natychmiast podkopuje wiarygodność dziennikarza a razem z nim wiarygodność całej redakcji.